Lyssna på sidan Lyssna

Ny e-tjänst för synpunkt och felanmälan

Publicerad:

PRESSMEDDELANDE: Idag, onsdagen den 15 januari, lanserar Sävsjö kommun en ny e-tjänst för synpunkter, felanmälningar, frågor och klagomål. Syftet är att öka kvaliteten och servicen till invånarna.

Som invånare kan det ibland vara svårt att veta vilken kommunal förvaltning eller tjänsteman man ska vända sig till med frågor och synpunkter. Den nya e-tjänsten med namnet ”Synpunkt Sävsjö Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.” är utvecklad i syfte att förenkla och skapa en given och sammanhållen kommunikation med kommunen. Den som använder tjänsten, och som väljer att identifiera sig med e-legitimation, får automatiskt ett ärendenummer och ges återkoppling på sitt ärende via mejl och via en inloggning i e-tjänsten.

– Målsättningen är att ge ett första svar inom två arbetsdagar. Kräver synpunkten en mer omfattande handläggning informeras man om vilken tidshorisont det handlar om, säger Pierre Klasson, kommunikationschef på Sävsjö kommun.

Synpunkt Sävsjö innehåller en funktion där filer kan bifogas. Även koordinater kan anges på en karta i de fall synpunkten har koppling till en geografisk plats.

– Vi utvecklar löpande nya e-tjänster för att öka tillgängligheten och servicen. Idag har vi ett 50-tal e-tjänster på vår webbplats som omfattar alltifrån serveringstillstånd till skolskjuts. Naturligtvis är vi måna om att få del av synpunkter som rör denna nya e-tjänst så att den kan utvecklas löpande, säger Pierre Klasson.

E-tjänsten nås via Sävsjö kommuns webbplats, antingen i e-tjänstportalen eller via en länk i sidfoten benämnd ”Synpunkt och felanmälan”.

Till e-tjänsten Synpunkt Sävsjö Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.


Vid frågor kontakta:
Pierre Klasson, kommunikationschef
pierre.klasson@savsjo.se, 0382-151 03

Den här webbplatsen använder kakor för att ge användaren extra funktioner. Men om du själv vill bestämma vilka kakor som ska användas trycker du på inställningar.