Från vänster Hugo Cruz (KD), - överförmyndarnämnden, Stefan Gustafsson (KD), - kommunstyrelsens ordförande, Susanne Sjögren (S), - kultur- och fritidsnämnden, Fredrik Håkansson (KD), - barn- och utbildningsnämnden, Johanna Danielsson (KD), – Savman, Sven-Åke Gårdstam, ABSI (AB Sävsjö industribyggnader), Therese Petersson (KD) Sävebo, Kerstin Hvirf (S) - socialnämnden samt Sten-Åke Claesson (C) – myndighetsnämnden.

Nya ordförande och ledamöter valda

Nu är första rundan avklarad när det gäller val av nya ledamöter och ordförande till Sävsjö kommuns nämnder och styrelser.
Det var kommunstyrelsens sammanträde idag, tisdag den 4 december, som beslutade hur de olika posterna skulle fördelas utefter antalet mandat i kommunfullmäktige.
Här kan du läsa alla som blivit valda för mandatperioden 2019-2022. Pdf, 193.3 kB, öppnas i nytt fönster.

Slutgilitgt beslut tas av kommunfullmäktige den 17 december.