Lyssna på sidan Lyssna

Covid-19: Mellanstadiet på Vallsjöskolan ska studera hemma

Publicerad:

Barn- och utbildningschefen har strax före lunch beslutat att barn och elever på Vallsjöskolan i årskurserna 4-6 ska studera hemma resten av veckan. Beslutet bygger på en rekommendation från smittskyddsläkaren. Bakgrunden är den senaste tidens smittspridning på skolan.

Under en dryg vecka har flera barn/elever och personal vid Vallsjöskolan drabbats av virusliknande symptom och i enstaka fall har covid-19 kunnat konstateras.

Efter samråd och överläggningar med länets smittskyddsenhet har ansvarig läkare, David Edenvik, rekommenderat Sävsjö kommuns barn- och utbildningsförvaltning att elever i årskurs 4-6 på Vallsjöskolan fortsatt ska studera i hemmet. Beslutet omfattar även fritidshemsverksamheten för mellanstadiet (årskurs 4-6). Detta beslut gäller från och lunchtid idag, onsdagen den 21 oktober, till och med fredagen den 23 oktober. Därefter följer vecka 44 då eleverna har en lovvecka.
Eleverna kommer att få med sig skolarbete hem och detta organiseras av ansvarig rektor.

Observera att fritidshemsverksamheten för årskurs 4-6 på Vallsjöskolan även kommer vara stängd under hela vecka 44.

Läs beslutet från barn- och utbildningschefen Pdf, 114.4 kB.

Vid frågor kontakta:

Pierre Klasson, kommunikationschef